Masihkah

Lets get serious I wanna express my thoughts about my beloved malaysia. Since i left school i havent got ay chance to write in my national language so now im gonna do it!=)



Masihkah ada harapan untuk kita?Siapa kita?Generasi pelapis yang bakal menerajui tampuk kepimpinan negara kita. Masihkah wajar bagi kita bermimpi mengendalikan dan memacu negara tercinta ke arah mencapai lebih bayak kegemilangan. Senario politik masa kini amat mengelirukan dan sinar harapan semakin malap. Persoalan utama adakah langkah-langkah yang diambil oleh pemimpin kita hari ini cukup pro aktif bagi menjamin satu masa depan yang cemerlang? Sama ada kita suka atau tidak kita terpaksa menerima bahwa setelah 50 tahun dilepaskan daripada cengkaman penjajah kita masih terbahagi mengikut kaum.Pelbagai dasar telah dibuat bagi menyatukan semua rakyat menjad satu bangsa Malysia. Hasilnya tidaklah seberapa. Mungkinkah usaha seterusnya harus berubah. Mungkin juga objektif kita seharusnya ke arah sesuatu yang berbeza. Mengapa? Kerana tiada gunanya berusaha melakukan sesuatu yang hasilnya sia-sia. Jika setelah anda membaca setakat ini mula timbul persoalan di minda apa kewajarna saya menulis mengenai isu ini. Harus diingat jika tiada langkah drastik diambil untuk memperbetulkan keadaan kami generasi ini harapaan untuk menjadi satu bangsa malaysia yang gemilang akan hanya menjadi satu mimpi indah yang tidak menjadi kenyataan. Tatkala ekonomi negara dan dunia terumbang ambing pemimpin kita sekadar mampu mengaburkan mata rakyat dengan statistik yang jelas tidak melambangkan penderitaan rakyat jelata. Sebelum saya meneruskan ingin saya tegaskan di sini bahawa tulisan ini adalah pandangan peribadi, saya tidak mewakili mana2 pihak. Mungkinkah sudah tiba masanya kepimpinan negara ini bertukar agar anjakan paradigma dapat dibawa dengan segara kepada negara kita yang semakin tenat. Tsunami politik yang berlaku awal tahun ini sudah jelas membawa sentimen rakyat walaupun masih belum menyeluruh itu adalah petanda awal kepada perubahan yang lebih dahsyat,perubahan yang ketagih majoriti rakyat bumi merdeka ini. Walau apa perubahan itu kepentingan rakyat haruslah diutamakan dan rakyat Bukan hanya terdiri daripada satu kaum atau tiga kaum tetapi semua warganegara bumi bertuah ini. Sebagai permulaan sampai disini dahulu coretan saya buat masa ini. Ini permulaan dalam usaha memupuk kesedaran dalam kalangan generasi muda yang rata2 tidak ambil peduli akan masa depan negara ini.

fourteen

While browsing through my old files i found this poem that i wrote with my friend..we were 14 at that time=)

What if that day wont come..

Ive been walking through this lonely road
ive been sailing through this soulless ocean
through the same path
again and again
miles and miles have passed
in my shadows
i see hopes thats fading each day
i could sense fear
creeping from deep down inside my heart
strong pillars built to last are patiently supporting this soul
but someday and somehow i know it will falter
till the day comes
wait is all I could bear
I understand
longing is a very solitary thing
hurts and it feels like never
Some people call it stupidity
I call it loyalty.
-extraordinaryme & amy,14-

Understand

while listening to miss ruba's(econs lecturer) lecture about unemployment i wrote this:


If The World Can Understand me

I gave you my words
I told you I'll love you forever
Yes I will
As I am a man of my words
Perhaps now I define love differently
They can say what they want to say
I really dont care
But I know you care
I am sorry
 But they have to understand
Love doesnt mean being with you
But being there for you when you need me
Love doesnt mean hoping you will love back
It is unconditional and irrevocable
I dont dream to be your prince charming
At least not anymore
You crush me into pieces with your stories
I dont mind being the pieces
Only if it means something to you
I said something not everything
I have come to understand 
The more important thing is not our history
But its our friendship
-extraordinaryme,18-


to my beautiful friend..theres no point feeling bad for something that had happened.I believe in destiny and it was destined to be like that theres nothing that I can do. Until today I hold on to wat you said a few years back...what is meant to happen will happen and everything happens for a reason. It is hard to accept but life is never easy. We can regret our history but we certainly cant change it. Looking forward to the future is a much better thing to do and thats more important.i might not be your bestfriend but you will always be my bestfriend.I hope its understandable.the end.=)